Jouw informatie, onze Blog, doen we!
 

Goed feedback geven én ontvangen

Je ontkomt er niet aan als ondernemer: feedback geven én ontvangen. Of je nou wel of geen personeel in dienst hebt, een dienst verleent of producten verkoopt: er is altijd wel een moment van kritiek. Maar hoe geef je goede feedback? Hoe ga je ermee om als je zelf feedback krijgt? En waarom is (goede) feedback eigenlijk zo belangrijk?

LEES MEER

Als ondernemer altijd bereikbaar zijn zonder écht bereikbaar te hoeven zijn

Dat we allemaal altijd bereikbaar zijn, vinden we heel normaal. Zeker als ondernemer: je wil geen klanten en opdrachten mislopen of iemand het gevoel geven dat je haar of hem niet belangrijk vindt. Je telefoon uitzetten? Geen denken aan! Maar wist je dat altijd bereikbaar zijn een oorzaak is van stress? En dat het helemaal niet nodig is om echt altijd met je iPhone in je hand te leven? Als ondernemer kan je ook bereikbaar zijn zonder écht bereikbaar te hoeven zijn.

LEES MEER

Grenzen stellen als ondernemer

‘De klant is koning’, hoor je vaak. Of je werkt samen met een ondernemer en eigenlijk verloopt helemaal niets zoals jij het graag had gezien. Hoewel je als ondernemer eigen baas bent, heb je te maken met heel veel mensen, projecten, keuzes en grenzen. En hoe werkt dat nou: grenzen aanvoelen én aangeven?

LEES MEER